مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-05-08دانش

اضافه شدن 50 روستا به مشهد طی 50 سال اخیر


 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به اینکه «طی 50 سال اخیر بافت کالبدی شهر از 5000 هکتار به 34 هزار هکتار رسیده است»، گفت: جمعیت مشهد در سال 55، - ایسنا/خراسان رضوی  استادیار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به اینکه طی 50 سال اخیر بافت کالبدی شهر از 5000 هکتار به 34 هزار هکتار رسیده است ، گفت: جمعیت مشهد در سال 55، حدود 676 هزار نفر بوده و سال 95 به بیش از سه میلیون نفر رسیده است و تعداد 50 روستا به محدوده شهر طی 50 سال اخیر اضافه شده است.

زهرا عنابستانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: روند شهرنشینی در ایران با سرعت در حال افزایش است، به طوری که بیش از 70 درصد از جمعیت کشور در شهرها سکونت دارند.

بسیاری از روستاهای کشور به دلیل مهاجرت های فراوان خالی از سکنه شده اند و کلان شهرهای کشور بیش از پیش محلی برای اسکان مهاجران از روستا به شهر شده است که این امر افزایش روند حاشیه نشینی خصوصا در کلان شهرهای کشور را در پی داشته است.

وی افزود: روند کاهش جمعیت روستاها همیشه از یک الگوی ثابت پیروی نمی کند و در سال های اخیر بسیاری از روستاهای حاشیه کلان شهرها با افزایش جمعیت روبه رو هستند.

این افزایش جمعیت به دلیل مهاجرت از شهرها و روستاهای دورتر به کلان شهرها است و با توجه به افزایش هزینه زندگی در این مناطق شهری، مهاجران را وادار به اسکان در روست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضافه شدن 50 روستا به مشهد طی 50 سال اخیر

اضافه شدن 50 روستا به مشهد طی 50 سال اخیر